Thursday, February 3, 2011

..fiKiRkaN..

بسم الله الرحمن الرحيم

salam'alaik..

Alhamdulillah wa syukurillah, masih ku kecapi nikmat iman dan islam hingga ke saat ini..
Syukur pada Allah kerana masih meletakkan aku dan sebahagian saudaraku di tempat yang aman..(pada zahirnya sahaja, mungkin..)
Namun, Maha Hebat Dia dalam mengatur segalanya, pasti ada hikmah tersembunyi di sebalik itu..semestinya..

Situasi 1:

Man : Min, ko wat pe tu?
Min : Xda pape..Saje nengok2 mende ni..
Man : Ye ke ko ni..Macam la aku tak kenal ko tu cane? ko ni sebenarnya berlagak baik je kan..dah la, tak letih ko na? penat la aku rase..penat dah aku tengok.. Kalau aku yang nengok ni pon dah penat, apatah lagi ko yang buat..idok nye gitu Min? kahkahkah..(sambil muka gelak jahat)
Min : Astagfirullah..Man..man.. emh, ko ni cuba husnuzhon sket..Kalau sape pun yang dengar ko cakap camni, nak wat baik pun tak jadi tau.. Aku tgh pikir ni..nak tulis sesuatu yang bermakna kat cini..
Man : Lantak ko la..ada aku kesah??..

****habis sudah****

emh ^_^ , situasi kat atas tu cume intro je..mungkin ada kaitan dengan apa yang nak ditulis dan mungkin tak ada kaitan pun, fikirlah sendiri ye.. ~_~

Sebenarnya, ingin dikongsi satu mesej yang saya dapat dari seorang sahabat semalam. Cuba sahabat sume pikirkan..


"Jika mesir jatuh ke tangan Ikhwanul Muslimin, sempadan Rafah mungkin akan dibuka untuk pejuang ISLAM seluruh dunia..tak mustahil kurang setahun, negara HARAM;ISRAEL, akan menjadi sejarah.."

Perindu2 syurga Firdausi, anda sudah bersedia merebut tiket??..
Ayuh sahabat2!! Doakan ikhwanul muslimin berjaya jatuhkan Hosni Mubarak..!!

No comments:

Post a Comment

.. sYukrAN jaZiLAn 4 dA ziaRah .. ~(^_-)~

..JoM fOlLow BloG sYaiR!!..
..sekadar perkongsian bersama..
..moga kita semua dapat manfaatnya dan kongsi bersama yang lain..
..segala komentar dan pendapat dari kalian amat di alu-alukan dalam untuk memperbaiki dan menambah baik blog dan empunya blog ini..

~dan sampaikanlah dariku walau sepotong ayat~

.: mEReka sAhabAtKu :.