Tuesday, February 1, 2011

..bAntU aKu..

بسم الله الرحمن الرحيم

assalamualaik..
seinfiniti kesyukuran padaMu ya Allah atas segalanya
segala yang Kau berikan padaku dan umat manusia seluruhnya..

titipan salam kemaafan buat sahabiah semua
atas ketidakmampuan diri ini untuk ke medan bersama
atas kekangan yang daku sendiri lemah untuk mengharunginya
doakan daku untuk utuh berdiri


ya Allah
berikan daku kekuatan menempuh semua ini
berikan daku semangat
kuatkan langkahku

ya Allah
tetapkan hatiku
baluti hatiku dengan ingatan sepenuhnya padaMu
jangan Kau biarkan diriku hanyut

ya Allah
sandarkan diriku hanya padaMU
jangan biarkan aku jatuh terjelopok
jangan ya Allah


ya Allah
aku pohon padaMu
tabahkan aku untuk semua ini
ingatkan daku dengan janjiMu
tiupkan daku dengan rohMu
yakinkan daku padaMu sepenuhnya

ya Allah
bantulah daku
pimpinlah daku
tetapkan daku di jalanMu
aku pohon padaMu
dengan sebenar benar permohonan ya Allah
perkenankanlah ya Allah..

amin,ya rabbal alamin..


" Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya.." [2:286]

" ..Cukuplah Allah bagiku; tidak ada Tuhan selain Dia. Hanya kepadaNya aku bertawakal, dan Dia adalah Tuhan yang memiliki 'Arasy (singgahsana) yang agung " [9:129]

No comments:

Post a Comment

.. sYukrAN jaZiLAn 4 dA ziaRah .. ~(^_-)~

..JoM fOlLow BloG sYaiR!!..
..sekadar perkongsian bersama..
..moga kita semua dapat manfaatnya dan kongsi bersama yang lain..
..segala komentar dan pendapat dari kalian amat di alu-alukan dalam untuk memperbaiki dan menambah baik blog dan empunya blog ini..

~dan sampaikanlah dariku walau sepotong ayat~


.: mEReka sAhabAtKu :.