Sunday, May 1, 2011

..tiNTa buAt diRikU..

بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaik..


Saat ini

Dia telah memendekkan jarak pertemuan kami

Hatiku sangat takut

Berdebar

Menanti saat itu

Ku bimbang sangat

Bekalan masih belum cukup

Persediaan entah bagaimana


Aku takut sangat

Namun nak sangat jumpa

Tapi

Aku malu

Dosa

Maksiat

Entah apa lagi yang hina pernah ku lakukan


Aku tak mampu

Bekalku tak cukup

Selama diberi pinjaman ini

Apa yang dah aku lakukan?!

Apa yang telah aku sumbangkan?!

Takutnya aku

Memikirkan saat itu


Jarak helaan yang semakin pendek

Membuatkan dadaku sempit

Kepalaku berat

Terketar-ketar

Menggigil


Teringat kata-kata Ibnu Mas’ud

“Perkara yang paling sedih tiba tahun baru adalah umurku bertambah tetapi amalanku tidak bertambah"


“Dan ingatlah, Kami telah menciptakan manusia dan mengetahui apa yang dibisikkan hatinya,dan Kami lebih dekat kepadanya daripada urat lehernya. (Ingatlah) ketika dua malaikat mencatat (perbuatanya), yang satu duduk di sebelah kanan dan yang lain di sebelah kiri. Tidak ada suatu kata yang diucapkanuya melainkan ada disisinya malaikat pengawas yang selalu siap (mencatat)”. [Qaf,50:18-18]


“Dan Dialah yang menerim tobat dari hamba-hambaNya dan memaafkan kesalahan-kesalahan dan mengetahui apa yang kamu kerjakan” [as-Syura,42:25]


Moga-moga

Semakin dekat jarak pertemuan ini

Akan mendekatkan diriku dengat sedekat-dekatnya denganMu

Makin bertambah jua bekalanku

Makin tinggi keyakinanku padaMu


Semoga

Kakiku akan terus kuat melangkah

Dalam memperbaiki diri

Dalam men’solehah’kan diri

Dalam berbakti untukMu, din-Mu

ISTIQAMAHkan daku



......

Ya Allah, Ya Rahman, Ya Rahim

Maafkan aku

Ampunilah segala dosaku

Rahmatilah aku

Hanya padaMu ku bersujud

Hanya padaMu ku bermohon

Berilah aku cahaya hidayahMu

Tunjuki aku jalan yang lurus

Tabahkan diriku

Kuatkan aku ya Allah

Ya Allah

Permudahkanlah segala urusanku

Dunia dan akhirat

Berilah aku kejayaan dalam hidup

Dunia dan akhirat

Jauhkanlah aku dari azab api neraka

Jauhkanlah aku dari azab kubur

Selamatkanlah aku dari fitnah dajjal

Selamatkanlah aku dari fitnah kehidupan dan kematian

Ya Allah Yang Maha Penerima Taubat

Ampunilah aku

Ampunilah aku

Ampunilah aku

Sesungguhnya Engkau Maha Mendengar segala doa hambaMu

Amin ya Rabb

.....


p/s: umurku makin berkurang, jarak semakin singkat, makin bersedia malaikat MAUT datang menjemput, makin dekat masa amalan diperhitung...dah makin tue dah..(T_T)

1 comment:

.. sYukrAN jaZiLAn 4 dA ziaRah .. ~(^_-)~

..JoM fOlLow BloG sYaiR!!..
..sekadar perkongsian bersama..
..moga kita semua dapat manfaatnya dan kongsi bersama yang lain..
..segala komentar dan pendapat dari kalian amat di alu-alukan dalam untuk memperbaiki dan menambah baik blog dan empunya blog ini..

~dan sampaikanlah dariku walau sepotong ayat~


.: mEReka sAhabAtKu :.