Thursday, October 20, 2011

...RindUnyoOOoo..

بسم الله  الرحمن  الرحيم


assalamualaik...
alhamdulillah, syukur  yang  tidak  terhingga  padaNya
atas  segalanya
segalanya tidak  termampu untuk aku  bayar,
namun hanya padaNya aku persembahkan sujudku...


alhamdulillah,, 1  paper sudah  selesai...
5 papers  lg masih  menanti
moga  Kau permudahkan  bagi sahabat2ku dan diriku ya Allah


kongsi  cerita  pendek  sket....
jom  hayati....~(^_-)~



*****


di suatu petang yang sangat damai selepas hujan
allahu.....aku sangat2 suke tengok  pemandangan ni..
bumi yang masih lagi basah selepas turunya simbahan rahmat Allah
sangat tenang dan damai  mmenusuk jiwa


aku  masih di muka pintu dapur sambil melihat  ibu
sayu hati  ini kerana saat yang berbaki  bersama  ibu makin pendek
tak mahu rasanya tinggalkan ibu
hakikatnya perpisahan itu perlu
demi Allah, aku kena gagahkan diri


rindu aku pada  ibu bila  tidak mendengar  'tazkirah' harian
rindu aku pada ibu  bila  tidak  menatap wajahnya
rindu aku  pada  ibu bila baca  quran
rindu  aku pada ibu bila ku selak helaian Yasin
rindu aku pada ibu bila nak makan
huhu
rindu sangat2


''Ma...oghe nok gi doh ni...
dok rindu  ko  nati..."


ibu hanya tersenyumm padaku
ibu masih lagi  tekun dengan  kerjanya
aku alihkan  pandangan  ke luar..melihat sisa  hujan yang jatuh  dari atap rumah
lalu  ku  dekati ibu


"ma...dok  bimbe ko de  oghe gi? @_@..


"wat  gapo  nok  bimbe nyo..  demo  ma ata suh gi ngaji, buke gi wat bendo lain..keno  panda2 jago  diri, tok ke  la nok duk bawoh tiok ma  jah sokmo..supo tulo pah bilo la..
ma takdok harto lain doh slain anok2..ma  tok ngaji  tinggi doh..rezeki Allah bagi ni la harto ma hok paling beghego..demo ngaji agamo,demo tau blako.."


"emmmm....."



"ma takdok bimbe gapo la.. Allah ado jago anok2 ma biar ma tok napok pun...."



zzzzzuuuuuuuuuupp!!



ayat menusuk!!




"demo duk jauh pun, kalu ma takdok dah pon, Allah ado tengok demo.."



zzzzzuuuuuuuuuuupp!! 1x lg ayat menusuk!!


T_T



terus laju je 'air hujan' turun dari mata ini..
'air hujan' d ati lagi la lebat..banjir dah pun..




syukur ya Allah
atas kurniaan ibuku padaku
semoga Kau sayangi ibuku lebih dari aku menyayanginya
semoga Kau limpahkan kurniaMu padanya sokmo
semoga Kau sentiasa menilainya dengan nilaian yang terbaik
semoga Kau letakkan ibuku di tempat yang tertinggi bersama para solihin
semoga Kau jaga ibuku sentiasa dari segala maksiat, kejahatan dan syaitan yang direjam
semoga Kau tetapkan ibuku di jalan yang lurus




"Wahai Tuhanku, Sayangilah kedua ibu bapaku sebagaimana mereka berdua telah mendidik aku pada waktu kecil" [al-Isra',17:24]


amin ya Rabb..



malam 2, sebelum aku  naik  kereta, ku  salami ibu dan pohon kemaafan,halalkan  segala yang pernah  diberikan  padaku...


kereta  abang meluncur  laju,hilang  ibu   dari pandanganku..
 ku  iringi doa buat ibu dalam lambaian salam terakhirku..



*****




sungguh, oghe rindu ko ma!!




p/s: dop sabo doh nok kelik ni..ya Allah, permudahkan segalanya..


No comments:

Post a Comment

.. sYukrAN jaZiLAn 4 dA ziaRah .. ~(^_-)~

..JoM fOlLow BloG sYaiR!!..
..sekadar perkongsian bersama..
..moga kita semua dapat manfaatnya dan kongsi bersama yang lain..
..segala komentar dan pendapat dari kalian amat di alu-alukan dalam untuk memperbaiki dan menambah baik blog dan empunya blog ini..

~dan sampaikanlah dariku walau sepotong ayat~

.: mEReka sAhabAtKu :.