Sunday, August 21, 2011

++ Allah...Allah...Allah ++

بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaik..
Syukur ya Allah atas segala nikmatMu yang Kau berikan tanpa pernah jemu@meminta bayaran mahupun imbalan
Helaan dalam zikrullah sesungguhnya menenangkan hati
Seinfiniti syukur kepadaMu ya Allah


ya Allah
salahkah aku meminta
salahkah aku memohon
bukankah Kau Maha Mendengar
Maha Pengasih
Maha Penyayang
Maha Memberi

ya Allah
bukankah Engkau yang memberikan ketenangan
memberikan kegembiraan
memberikan dan mengurniakan segala-galanya

ya Allah
ampunilah aku
maafkan aku
aku hambaMu yang lemah
selalu saja aku tersasul
selalu saja aku mengeluh
selalu saja aku merungut

ya Allah
ampunkan aku
syukurku padaMu mungkin hanya sekelumit
syukurku padaMu belum sempurna
syukurku bukan dengan penuh keimanan

ya Allah
ampunkanlah aku
ampunkanlah aku
ampunkanlah aku ya Allah


ya Allah
jangan Kau letakkan aku dalam lautan dosa
jangan Kau tinggalkan aku dalam lautan nafsu
jangan ya Allah
jauhkan aku dari angan2 dunia
angan2 yang bagaikan debu berterbangan

ya Allah
kutiplah aku
sekalipun aku di gigi pantai
hanyut pergi dan kembali bersama ombak pantai
hancur bersama buih2 badai

ya Allah
sungguh aku takut
sungguh aku gentar
takut Engkau tidak lagi memandang aku
gentar untuk berjumpa denganMu nanti
takut memikirkan bila tiba masanya nanti
gentar akan pertemuan di hari Kebangkitan semula
dengan bekal sekelumit yang terkadang pun bisa hilang begitu sahaja

ya Allah
aku tahu
aku yakin
dan
aku percaya
bahawa Engkau Maha Mendengar
Maha Pengasih
Maha Penyayang
Maha Menerima Taubat
akan kekhilafan hambaMu ini
Maha Bekuasa Engkau dalam menentukan segalnya

ya Allah
selamatkanlah aku dari api neraka
masukkanlah aku ke dalam syurgaMu
letakkanlah aku bersama golongan hamba-hambaMu yang Engkau kasihi

ya Allah
berikanlah aku kebaikan di dunia dan di akhirat
jauhilah aku dari kemaksiatan kepadaMu
dekatkanlah aku dengan kerinduan kepadaMu
rahmatilah aku selalu
berkatilah setiap detik waktuku
lapangkanlah dadaku dan tenangkanlan hatiku sentiasa
jadikanlah dalam hatiku hanya ada Mu ya Allah


"dan TuhanMu berfirman..
Dan berdoalah kepadaKu, nescaya akan Ku perkenankan kepadamu.."
[40:60]





p/s: ayuh same2 'kayuh' selaju mungkin.. kita dah masuk fasa terakhir ramadhan..jangan biarkan ia berlalu dengan sia2!!..sungguh, Allah tak pernah memungkiri janjiNya..ayuh!! ~(^_-)~

No comments:

Post a Comment

.. sYukrAN jaZiLAn 4 dA ziaRah .. ~(^_-)~

..JoM fOlLow BloG sYaiR!!..
..sekadar perkongsian bersama..
..moga kita semua dapat manfaatnya dan kongsi bersama yang lain..
..segala komentar dan pendapat dari kalian amat di alu-alukan dalam untuk memperbaiki dan menambah baik blog dan empunya blog ini..

~dan sampaikanlah dariku walau sepotong ayat~


.: mEReka sAhabAtKu :.