Saturday, April 3, 2010

..sAhabAt sEjati..

بسم الله الرحمن الرحيم


Ku biar kalam berbicara

Menghurai maksudnya di jiwa

Agar mudah ku mengerti

Segala yang terjadi

Sudah suratan Ilahi

Ku biarkan pena menulis

Meluahkan hasrat di hari

Moga terubat segala

Keresahan di jiwa

Tak pernah ku ingini

Aku telah pun sedaya

Tak melukai hatimu

Mungkin sudah suratan hidupku

Kasih yang lama terjalin

Berderai bagaikan kaca

Oh teman, maafkanlah diriku

Oh Tuhan

Tunjukkan ku jalan

Untuk menepuhi dugaan ini

Moga ikatan ukhuwah yang dibina

Ke akhirnya

Aku tidak kan berdaya

Menahan hibanya rasa

Kau pergi meninggalkan diriku

Redhalah apa terjadi

Usahlah dikau kesali

Mungkin ada rahmat yang tersembunyi

Oh Tuhan

Tunjukkan ku jalan

Untuk menepuhi dugaan ini

Moga ikatan ukhuwah yang dibina

Ke akhirnya

Ku biar kalam berbicara

Menghurai maksudnya di jiwa

Agar mudah ku mengerti

Segala yang terjadi

Sudah suratan Ilahi


dedicate this song specially to all my sahabat ~(^_-)~…


>>luv u all fillah abadan abada<<

......

بسم الله الرحمن الرحيم


Salam ‘alaik…

Alhamdulillah.. All praises to Allah..

Hari nie telah di izinkan Allah untukku bertemu dengan adik2 ku yg ku sayangi+kasihi

Semoga kasih sayng Allah pada antenna melebihi kasih sgyku pada antenna

Amen..

Alhamdulillah, perkongsian cukup bermakna ari nie walaupun xsume hadir

Huhu..agk cedey sket.. T_T

Em, tapi xpelah. Yg penting kualiti, bukan kuantiti

Ingat tue…

Em, teringat balik kata2 seorang sahabat

Once u bounce the ball at the wall, the ball will bounce back to u

Em,btol sgt2!!

Ari tue ana sendiri xhadir usrah dgn akak senior

Ana LALAI!!!



Skrang dh terkena balik pd ana

Natijahnya, adik ana pulak x hdr usrah..

Ya Allah, maafkanlah hambaMu yg lalai ini

Sesungguhnya aku insan yg lemah, slalu sgt lupa diri

Ya Allah

Maafkanlah aku, ampuni dosa2ku

& rahmatilah ya Allah


..Ya Tuhan kami, ampunilah dosa2 kami & tindakan2 kami yg berlebihan dlm urusan kami, & tetapkanlah pendirian kami & tolonglah kami terhadap org2 kafir..

..ameen ya rabbal alamin..

[3:147]

Thursday, April 1, 2010

tErkeNa bAtaNg idUng sEndiRi..


بسم الله الرحمن الرحيم


salam 'alaik..

Alhamdulillah
Syukur kepada Allah kerana sehingga ke saat ini aku masih berpeluang untuk menikmati udara segar di ‘ibu kota lipis’ ini
Dan dapat hidup dalam keadaan aman damai di bumi ini
Asif jiddan
Dek kemalasan yang membelenggu diri, blog nie x d update
Bukan blog je, iman??
Dah x tau la…
Ya Allah
Teguhkan imanku..
Untuk entry kali ni, just nak kongsi sal ari tue
Beberapa hari lepas, ana ada baca satu blog sahabat
Memang btol2 terkena batang idung r


Usrah????
Em, dh agak terlalu lama rasenye xbuat usrah
Windu sgt2 kt adik2 sume
Tapi alasan pada diri
Asyik BUSY je..
Teringat lak, is BUSY means Being Under Syaitan’s Yoke??
Pk pk…
Ya Allah
Malunya aku.. sibuk la sangat
Sibuk mencari ilmu kah aku??
Klu nak d bandingkan, mana sibuk aku dengan Nabi??
Aku wat ape je??
Sibuk dengan kerja2 d jln Allah kah akue??
Ramai yang menagih ilmu…
Akue???
‘nok wat doh…em,nati r dulu..’
Selalu sangat bertangguh.. tue sete maghi lalu cucuk jarum

Ya Allah…
kuatkanlah semangatku utk terus melaksanakan amanah yang ku pikul ini..

~ kerja dakwah bukan dibuat pada waktu lapang sahaja, tapi kita harus lapangkan waktu kita untuk dakwah~

..Ibnu Umar r.a berkata:’Jika kamu berada d sore hari, jgn menunggu pagi, & jika kamu berada d pagihari, jgnlah menunggu sore.. [HR Bukhari]


**insyaAllah, esok nk wat usrah.. dah xsabar dh nie..nk jmpe adk2,lme sgt dah xjmpe..Ya Allah, redhailah pertemuan kami ini,amen..**

.. sYukrAN jaZiLAn 4 dA ziaRah .. ~(^_-)~

..JoM fOlLow BloG sYaiR!!..
..sekadar perkongsian bersama..
..moga kita semua dapat manfaatnya dan kongsi bersama yang lain..
..segala komentar dan pendapat dari kalian amat di alu-alukan dalam untuk memperbaiki dan menambah baik blog dan empunya blog ini..

~dan sampaikanlah dariku walau sepotong ayat~

.: mEReka sAhabAtKu :.